Khamis, 26 April 2012

JAGA

assalamualaikum..

ok nk abaq mai skit..first time aku trima offer keja mcm ni..keja dia agak mencabar..tp agak seronok bila dh lma2 buat keja mcm ni..ampa nk tau dak keja apa..JAGA..haha..dikwan yg offer keja ni kat aku..kebetulan partner dia bercuti..so,dia dok sorang mlm 2..dan dia perlukan penganti untuk mengantikan partner dia tuh..ikuti story dia kat bawah ni..

crita dia bermula mcm ni..pada suatu malam yg sunyi..angin pula sepoi2 bahasa..huuuuu..mcm crita seram laa plak..ok crita btoi2 ni..

DIKWAN:assalamualaikum..
BUDAK BUSUK:waalaikumussalam..
DIKWAN:hang ada keja dak mm ni...
BUDAK BUSUK:rasa mcm xdak jaa..awt?
DIKWAN:hang nk keja dak mlm ni?
BUDAK BUSUK:keja apa?
DIKWAN:jd pakgad..aku dok sorang mlm ni..
BUDAK BUSUK:haa? biaq btoi hang ni..
DIKWAN:btoi laaa..nnti aku bayaq laa gji hang RM**..
BUDAK BUSUK:stg aku confirm lainnn..

pas2 aku dok pkiaq..pkiaq pnya laa pkiaq..awai2 tuh rasa mcm xmau p..pas2 try pkiaq lg skali..kalau aku p best jgak..boleh dpt pngalaman baru..duit pon dpt..drpada duk saja kat rumah..huhuh..aku terus menggapai handfone cokia aku..pas2 trus msj dikwan blik..
BUDAK BUSUK:weiiiii..aku rasa mcm xp dh kot..huhuh..
DIKWAN:weiiiii..tlg aku weiii..aku dok sorang malam ni..teman laa aku sat..
BUDAK BUSUK:hang tidoq dak stg..aku takot aku xleh tidoq jaa..maklum laa tmpat aku x biasa lg..
DIKWAN:tak..esk aku bg laa kat hang duit..
BUDAK BUSUK:ajak hariz boleh dak?
DIKWAN:nk ajak wat apa?
BUDAK BUSUK:teman hang skali laa..
DIKWAN:ikot hang laaaa..
BUDAK BUSUK:sat..aku tnya ayah aku dlu..

lpas 2..aku trus p tnya ayah aku..pas2 ayah aku kata dia bg p..pas2 p tnya hariz plak..dia xmau p..huhuh..xpa laa aku p sorg2..truih aku pecut p skolah 2..smpai2 jaaa..terus kna pkai bju pakgad..hahah..mcm lawak jaa aku pkai bju 2..

pas2 dikwan bg aku kluaq sat..sbb aku x mkn lg..dia bg aku kluaq bli mkn..pas2 dia suruh bawak notebook aku..aku pon blik mkn,amik notebook aku..pas2 trus pecut p skolah tuh blik..aku smpai skolah tuh 5 mnit lg dkat pkoi 10 mlm..rehat sat..tpat pkoi 10 mlm dia ajak aku kluaq meronda..perghhhhhh..sunyinya suasana kat skolah tuh..gelap jaaa...nsib bek lmpu moto dikwan ada..kalau dak abeh lnggaq dinding..haha..

aku pon brani2 tkot jaa tuh..huhuh..ronda smua kawasan dlm skolah tuh..pas2 amek kunci..smuanya ada 4 kunci..ampa tau dak kunci apa..kunci tuh tiap 2 jam skali kna p amek..menandakan kmi 2 p meronda..xdak laa dok saja dlm pondok pengawal 2..seram jgak aku pon..tp aku tgk dikwan rilex jaaa..ok laa 2..dia pon dh biasa ngan skolah 2..aku ni bru first time..

lpas blik dri meronda 2..trus amik ayaq semayang..pas2 solat dlm pondok pengawal tuh..dikwan dia p meronda mna xtau..pas2 dia blik,dia pon solat jgak..dia dok hingaq kata hang x bosan kaa? pas2 aku kata laa bosan jgak..haaa..dh tau bosan bwak kluaq laa notebook hang tuh..lpa plak aku kata yg aku bawak notebook..hehe..pas2 dia dok men apa ntah dlm notebook aku tuh..aku dok msj jaaa..pas2 agak2 dh bosan men ngan notebook tuh..dikwan ajak aku smbang merapu..smbang laa kmi pon smpai pkoi 2..pas2 kluaq lg p meronda..amek kunci lg..pas2 blik pondok pengawal tuh..dikwan kata dia nk tidoq..aku pon rasa mcm dh ngantok jgak..dikwan suruh aku kunci jam siap2..aku pon kunci pkoi 3.50 a.m..tidoq laa kmi pon..pas2 kmi buat laaa rutin yg sma..pas2 pkoi 6 plak kmi kluaq..dgn mngantok..p laa nek moto slow2..meronda kawasan skolah..

huhuhu..hari dh cerah..dikwan suh aku bkak pintu pagaq skolah..pas2 aku pelik..awat xdak sorang pon bdak skolah mai..pas2 dia kata,arini cuti..sbb kemarin ada hari anugerah cemerlang..aku ponnn kata ouhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh..pas2 dai kata dia nk p tutup lmpu kat smua tmpat dlm skolah tuh..aku pon kata ok..dia p dgn meninggalkan aku sorg2 kat dlm pondok pengawal tuh..

pas2 dia blek mai..smbang laaa mrapu smbil dok amek gambaq..nah tgk kat bawah gmbaq aku pkai bju pakgad..hahah

jgn bergerak..aku ada cota..kau ade? haha

bdak sbelah aku tuh la yg merapu tuh...hehe

kmi abeh kja jam 8 pg..dua2 pkat x larat dh..pas2 ada laaa abg sorg ni mai..dia yg akan mengantikan kmi 2..kmi pon blik laaa..sblom blik 2..pkat2 lapaq abihhh..kmi 2 p mkn roti canai kat tp sungai tuh..pulon mkn laa smpai org sbelah pun x pndang dh..haha..pas2 kmi blik rumah msing2..

ni laa pengalaman aku yg first keja mcm ni..best jgak..tkot pon ada..hehe..ok laa noh..aku dh xdak ideaa..nnti aku tulis len bnda ni..bye2

assalamualaikum.. :)

2 ulasan: