Jumaat, 5 November 2010

banjir oh banjir part 2

aku rasa banjir dah surut kot...
arituh aku p ngan kengkawan..
tgk ayaq mcm dh surut..
sesetengah jalan dh mula dibuka...
jalan nk p skolah aku pon dah bkak..
xyah wat susah nk lalu kot highway dah bila nk p kolah..

jd skola pon akan dibuka pada hari isnin..
periksa pon akan dijalankan pda hari isnin..
aku rasa baluq plak nk p kolah...
sbb dh lma cuti...
xpa laa kna p jgak sbb nk peksa..
hihihih..

dpa kata ayaq nk nek plak..
tp taktau laa plak...btoi kaa dak xtau laa..
mintak jgn laa..
sbb aku nk cpat abiskan peksa akhir taun nie..
aku malaih dh nk pikiaq..
aku nk rehat slama 1 bulan lbih..
pas2 kna pikiaq yg len plak..
"study for SPM"

yg aku plg syok ayah,ibu,abg aku 2 org ngan adek aku..
dh blik Jitra dr Penang..
aku syok sgt tgk raut wajah depa..
tp..yg x syoknya...
dpa nk p plak..
sbb ayah aku kna kjaa sebulan kat sna..
aku xleh p sbb aku ada empat subjek lg..
peksaa laa ktakan..
huhuhuh...

xpaa laa..
aku doakan dpa slamat smpai sana dan slamat blek kat sini..
dan aku doakan banjir di utara nie cpat surut..
kpd mangsa2 bencana alam ini..
diharapkan anda berbanyak bersabar yerr...
ini semua dugaan drpd pemilik sekelian alam ini..
dia berhak mlakukan apa saja...
semoga kita mengambil iktibar drpda bencana yang kita terima ini..
aminnnn...

yg tuh jaa kot aku crita bab banjir nie..
sehingga berjumpa di coretan yg akan datang..


assalamualaikum...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan